Seminarer og arrangementer

Faglig påfyll? Vi arrangerer seminarer og andre arrangementer for ansatte i medlemsforlagene.

Mange av seminarene lages i samarbeid med utvalgene i Forleggerforeningen og annonseres løpende og i vår kalender. Er du ansatt i et medlemsforlag og ønsker å stå som mottaker av nyhetsbrev der vi informerer om kommende arrangementer, send en epost til Siri Ekestad Bauge.

Mange av våre seminarer har faste formater og foregår regelmessig.

Redaktørforum er arrangementer for redaktører. Forumet arrangeres to ganger i året, og er en faglig og sosial møteplass på tvers av forlagshusene. Eksempler på tema fra tidligere forum: redaktørens relasjoner med forfatteren; oversettelser; kvalitet i utgivelsene; redaktørrollen og etikken.

Etikkseminar arrangeres to ganger i året. Seminarene tar de store spørsmålene ned på jorda, og diskuterer etiske og ytringsfrihetsrelaterte problemstillinger forlagsansatte møter på i jobben sin.

Kurs i forlagsjuridiske emner arrangeres to til tre ganger årlig, i samarbeid med Bing & Hodneland advokater. På disse kursene blir blant annet opphavsretten grundig utforsket.

Bokdagen er bokbransjens store fagdag! Den arrangeres tidlig i juni hvert år, og samler bokbransjeansatte fra hele landet. Bokdagen har egen nettside.

Forumsmøter for småforlagene arrangeres årlig. Møtene er åpent for alle, men med temaer spesielt relevante for små forlag. Forumsmøtene har både faglig og sosialt innhold.

Markedsfagdagen er et årlig arrangement i regi av Forleggerforeningens markedsutvalg. Markedsfagdagen retter seg mot forlagsansatte som primært jobber med salg, markedsføring, informasjon og kommunikasjon, og byr på relevante og inspirerende foredrag fra ulike aktører innenfor- og utenfor bokbransjen.

I tillegg arrangeres det jevnlig seminarer og møter om aktuelle emner, som f.eks bibliotekpolitikk, bokavtalen eller konkurranserett i forlagsbransjen.

Når foregår så alt dette?

Når dato og program er fastlagt, dukker arrangementene opp i vår kalender, hvor du også kan lese mer om hvert av dem.

Har du innspill eller forslag til kurs og seminar? Kanskje et tema du vil høre mer om? Eller bare et praktisk spørsmål om et seminar? Ta gjerne kontakt med Siri Ekestad Bauge som er ansvarlig for kurs og seminarer.